!!princess riedaqib

Friday 16 December 2011

kehidupan dan kematian..satu yg pasti

kematina sesuatu yg pasti..smalam aku mnerima berita yg mengejutkan..ayah kpd kawanku telah pulang kerahmatullah...innalilah...
meskipun bukan ayah aku aku trut brsedih krana aku juga akn mgalami kejadian yg sma suatu sAaat nant..
berat mata memandang berat lagi bahu memikul..
bukan mudah menerima sesuatu kematian trutama ibu dan ayah di saat kitas brda jauh dgn mereka..
kita brada jauuh d samkping mreka..
andai kita brada di sampingnya di saat nyawa di cabut malaikat pencabut nyawa l..
lagi berat bahu memikul..air mata akan trus mgalir meraung2 mratapi kematina  ayah dan ibu..
di saat itu kt mula sedar knapa aku tidak mghormati ayah aku?knpa aku mlwan ckp mreka?knapa aku xda d smpingnya di saat kali trkhir dia brnafas.,.
ya allah knpa knpa kau ambik dia d saat aku lg memerlukan untuk trus brtatih dlm khidupan..
knapa ya allah..?ada kala kt akn myalahi tkdir atas khilgn mreka..di saat itu iman pnyelamat kt..
jgn air mata tumpah di dpn myat krana mreka akn trseka..cuimlh mreka tnpa ad aitmata,,jgn mrtapi kmatian mrekan..
semua nin hnya pinjaman allah..satu saat kt akn pulang kpd sang pencipta di dlm ssedar atau tdk sedar..
sakit mnggung akn d rsai tp mreka pasti tdk mahu kt brsedih ats kpermegian mreka..
ya allah pntingya ibu bapa kpd kmi d saat kmi masih blum brsedia mghadapi dugaan ini..
pesan kpd driku jgn kau lupa ibu bapa, jgn kau skiti hati mreka, doakn yg trbaik buat mreka,
mak ayah maafkn anakmu ini...

No comments:

Post a Comment